Klantgerichtheid voor IT-professionals

Klantgerichtheid voor IT-professionals(Partnercursus)

Algemeen

Deze Partnercursus cursus hebben we niet meer in ons assortiment maar nog wel andere cursussen, bijvoorbeeld:

  • De cursus Time Management: Slim omgaan met jouw tijd
  • De cursus
  • De cursus Effectief omgaan met stress
  • De cursus Effectief Vergaderen
  • De cursus Assertiviteit voor ICT’ers
  • De cursus DISC Workshop
  • De cursus Complex Problem Solving
  • De cursus Innovative Problem Solving & Decision Making (iPSDM)

Deze cursus is vervangen door 5H-EFFC2K – Effectief communiceren voor IT’ers *** Acceptatie data *** Klanten hebben tegenwoordig meer keuzevrijheid; ongeacht de branche, het product of de service.
Hoe de verleende service wordt beoordeeld, hangt af van de omstandigheden. Het bieden van uitzonderlijk goede klantenservice is geen toeval, maar een combinatie van focus, procedures en menselijke competenties. Helaas bewijzen veel van onze interne en externe klantenservice-ervaringen nog steeds dat deze dienstverlening grotendeels in gebreke blijft en helemaal niet zo uitzonderlijk is. Het is de uitdaging om manieren te vinden om klanten onvergetelijke, consistente en voortdurende service te bieden.

Het ‘Klantgericht handelen’ programma biedt klantenservicemedewerkers modellen, concepten, instrumenten en vaardigheden om interne en externe klantencontacten succesvoller te laten verlopen en een hoger niveau van klantenservice, klanttevredenheid en klantentrouw te bereiken.

Doel

  • Uw eigen kwaliteiten en verbeterpunten ten aanzien van uw service beoordelen.
  • Uw interne klantenserviceketen en wederzijdse afhankelijkheid van de hele organisatie in de klantenservice doorgronden.
  • De belangrijkste concurrenten aanwijzen en begrijpen waarom het serviceniveau belangrijk is voor bedrijfsstrategie en succes.
  • Gebruik maken van het Service Impact Model om te zien hoe verschillende serviceniveaus invloed hebben op klantgedrag.
  • De emotionele impact van dienstverlening vaststellen en hoe deze service invloed heeft op klanten.
  • Vijf belangrijke klantenmotivaties en hun invloed op de klantenservice functie aanwijzen.
  • De ‘gouden dienstverleningstandaard’ van uw organisatie vaststellen tegenover de belangrijkste klantenmotivaties.
  • Het Service E.D.G.E. model en de vier fasen van klantinteractie beoordelen.
  • Klantenprofielen invullen om klantenbehoeften, eerste motivaties en actuele productkennis te beoordelen.
  • Rapporteren, klantenbehoeften vaststellen en de meest geschikte stijl van klantenbinding vaststellen.
  • Klantenkennis leiden, klantenvragen en tegenwerpingen beantwoorden en goedkeuringen of besluiten onderschrijven.
  • Telefonische gespreksvaardigheden verbeteren d.m.v. tien gouden tips, strategische ervaringen en een herinnering/vraagprocedure.
  • Problemen oplossen door naar de oorzaak van het probleem van de klant te gaan.
  • Stresssymptomen herkennen en het stressniveau in dienstverlening verlagen.

Doelgroep

Iedereen die interne of externe verkoop- of klantenservice levert.

Voorkennis

Onderstaande voorkennis is vereist:

Er is geen voorkennis vereist.

Bijzonderheden

BELANGRIJK : Deze training heeft afwijkende aanvangstijden, de cursusdag start om 08:45.
Persoonlijk advies?

Matthijs Kuipers

Accountmanager

Onderwerpen

De cursus Klantgericht handelen biedt de volgende voordelen:

  • Individuele voordelen:
    • Een kader en procedure voor alle klanteninteracties.
    • Verbeterde communicatievaardigheden om effectief om te gaan met klantenverwachtingen.
    • Opheldering en balans tussen de taakkant en de mensenkant van de dienstverlening.
    • Minder stress en uitstekende klantenservice.
    • Het vermogen om op een creatievere wijze problemen met klanten op te lossen.
  • Voordelen voor de organisatie:
    • Het vaststellen van een gouden standaard en branding van de klantenservice.
    • Beter functionerende en betrokken medewerkers, waardoor de klant/werknemertevredenheid en klantentrouw groter wordt.
    • Hogere kwalitatieve service en minder escalaties van klachten.
    • Meer vertrouwen in servicemedewerkers en vertrouwen van interne en externe klanten.
    • Het aanwijzen en onder aandacht brengen van interne processen die voor verbetering vatbaar zijn.

Planning & Prijs

Gerelateerde cursussen

  • De cursus Time Management: Slim omgaan met jouw tijd
  • De cursus
  • De cursus Effectief omgaan met stress
  • De cursus Effectief Vergaderen
  • De cursus Assertiviteit voor ICT’ers
  • De cursus DISC Workshop
  • De cursus Complex Problem Solving
  • De cursus Innovative Problem Solving & Decision Making (iPSDM)

Andere reviews

ervaringen verzameld via Logo Springtest

Lucienne Groenendaal

Secretarieel medewerkster

"Training was prima, goede tips gekregen met af en toe een grap en grol. Locatie was prima, goed verzogd vwb koffie/thee, fruit en koekje. Mensen ook zeer vriendelijk. Lunch was perfect en zeer uitgebreid."

9

Ariana Scheepers

"De cursus was goed, en de verzorging ook!Ik heb er veel van opgestoken! De lokatie in Nieuwegein is goed te bereiken met het openbaar vervoer, dus dat is prettig. Tot een volgenden keer."

10

Eric Pos

Procesbeheerder bij Gemeente Amersfoort

"Ik vond de training erg leerzaam. De inhoud was van een hoog niveau en de docent was goed thuis in de materie. Ik stel het vooral op prijs dat er diep op de concepten werd ingegaan."

9
Betalen op later moment
Schrijf je eerst in en betaal later op rekening of met de Groeikaart.
8,3 gemiddeld op Springest
Meer dan 450 cursisten deelden hun ervaring.
Pageloader
De cursus is toegevoegd aan jouw favorieten.

Jouw favorieten kun je bekijken via je profiel (deze vind je in het menu bovenaan de website).

Wij helpen je graag

Geen tijd om ons gehele aanbod aan cursussen te bekijken? Of heb je een andere vraag? Wij helpen je graag. Vul onderstaande vragen in en we nemen binnen 24 uur contact met je op.


Cursus: Klantgerichtheid voor IT-professionals

    E-mailadres

    Telefoonnummer

    Opmerking of vraag


    Meer weten

    Vul onderstaand formulier in en je ontvangt meer informatie over deze cursus.


    Cursus: Klantgerichtheid voor IT-professionals

      Wij helpen je graag

      Geen tijd om ons gehele aanbod aan cursussen te bekijken? Of heb je een andere vraag? Wij helpen je graag. Vul onderstaande vragen in en we nemen binnen 24 uur contact met je op.

      Klantgerichtheid voor IT-professionals

        Naam

        E-mailadres

        Telefoonnummer

        Opmerking of vraag

        Lesmethoden

        Jij  bent ons uitgangspunt

        Jouw wensen en behoeften staan voor ons centraal. Iedereen groeit op zijn eigen manier. Daarom hebben we drie specifieke lesmethoden ontwikkeld.

        Persoonlijk begeleid
        Jij kiest je onderdelen en leert in je eigen tempo. Dit omschrijft persoonlijk begeleid leren het beste. Je behandelt de lesstof zelf op één van onze locaties. Zo kies je alleen de stof die je persoonlijk nodig hebt. Je kennis en de gewenste competenties zijn hierbij de uitgangspunten. Tijdens de cursus beantwoord je meerkeuze- en open vragen. Daarna neem je deze één-op-één door met de trainer. Zo zorgen we ervoor dat je de lesstof aan het einde van de cursus echt beheerst.

        Klassikale cursus
        Bij de klassikale cursussen speelt de interactie met trainer en medecursisten een belangrijke rol in het leerproces. Samen behandelen we de theorie en daarna maak je zelf opdrachten. De antwoorden bespreken we klassikaal. Zo sla je de lesstof beter op en leer je van situaties en vraagstukken in andere bedrijven. Die ervaringen kun je weer doorvertalen naar je eigen organisatie.

        FusionTeach
        FusionTeach is onze blended lesmethode en bied je de juiste mix van online en offline leren. Je krijgt les en steun van een gecertificeerde en ervaren trainer tijdens praktijkdagen op één van onze locaties.  En met onze online leeromgeving kun je overal en altijd leren. Met een op maat gemaakt opleidingsplan volg je de leerroute die past bij je kennisniveau en wensen. Jij bepaalt wanneer, waar en hoe je groeit!

        FusionTeach Office
        Efficiënter werken met Microsoft Office bespaart veel werk en tijd. Meet het huidige kennisniveau en bepaal welke kennis nodig is. Met FusionTeach Office volg je je persoonlijke leerroute. Meer weten?

        Meer informatie
        Onderwerpen
        Actieve filters: Wis alle filters
        Pageloader
        Algemene voorwaarden

        Jouw persoonsgegevens worden opgenomen in onze beschermde database en worden niet aan derden verstrekt. Je stemt hiermee in dat wij jou van onze aanbiedingen op de hoogte houden. In al onze correspondentie zit een afmeldmogelijkheid